Nowe modele Bioceramic What If? prezentują kultowe prace Keitha Haringa związane z wyjątkowym wydarzeniem z przeszłości.
Rewolucja ze Swatch od 1984 roku do dzisiaj
W roku 1983 firma Swatch zrewolucjonizowała branżę zegarków. Do dzisiaj jej produkty nacechowane są radością, innowacyjnością, przyjemnością oraz pozytywną prowokacją. Rewolucja rozpoczęła się od pionierskiego podejścia i idei, że wszystko jest możliwe. 20 września 1984 roku firma Swatch zorganizowała w Nowym Jorku pierwsze Mistrzostwa Świata w Breakdance. Był to magiczny moment dla kultury ulicznej, łączący sport, sztukę i muzykę, które od początku stanowiły DNA marki Swatch.
Pionierskie,innowacyjne, pełne radości i kreatywności wydarzenie w Roxy w Nowym Jorku było momentem pozwalającym obcować z najczystszym duchem Swatch. Pokazywało, co można osiągnąć, jeśli ludzie otrzymają czas, przestrzeń i swobodę wyrażania siebie.

Plakat Haringa dla Swatcha
Promocja wydarzenia także odbywała się w równie swobodnym duchu. Wieść o tym wydarzeniu rozeszła się spontanicznie oraz pocztą pantoflową po całym świecie. Pomogły w tym porozwieszane w całym mieście plakaty. Plakat stworzony specjalnie dla firmy Swatch, którego autorem jest kultowy artysta uliczny Keith Haring, uchwycił istotę wydarzenia. Keith Haring zasiadł w jury jako juror, pomagając w wyłonieniu zwycięzców, którzy otrzymali unikatowe zegarki Swatch.
Wracając pamięcią do wydarzenia z roku 1984, a także celebrując kreatywność, jaką niesienie ze sobą czas, przestrzeń i wolność, w Swatch z radością spoglądamy w przyszłość, zachęcając Was do bycia sobą i WYRAŻENIA SIEBIE! Kolekcja Swatch BREAK FREE pokazuje, że Swatch posiada wszystko, czego potrzeba, aby połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, sport, sztukę i muzykę, czas, przestrzeń oraz wolność.

Zegarek z inspiracją od kultowego artysty
Zegarki pochodzące z tej kolekcji prezentowane są jako modele BIOCERAMIC WHAT IF? Kwadratowa koperta i tarcza stanowią idealny punkt wyjścia dla tych projektów, a nowoczesne materiały sprawiają, że te produkowane w Szwajcarii, wodoszczelne zegarki są lekkie, gładkie i wygodne w noszeniu. Tak jak w przypadku wszystkich zegarków BIOCERAMIC WHAT IF?, na pokrywie baterii z tyłu koperty znajduje się ukryty element wzorniczy. W tym przypadku jest to słynne logo Swatch narysowane ręcznie przez Keitha Haringa na jego oryginalnym plakacie.
Podczas wydarzenia w 1984 roku wykonawcy, muzycy, sędziowie i publiczność mogli oderwać się od codzienności i spędzić razem chwile, w których to firma Swatch zapisała się na kartach historii jako siła twórcza. Był to moment, który mogła stworzyć tylko firma Swatch, a jego wpływ – podobnie jak sztuka Keitha Haringa – jest odczuwalny do dzisiaj.
Kolekcja Swatch BREAK FREE jest dostępna w sklepach Swatch na całym świecie, a także online na stronie swatch.com od 3 października 2024 roku.


